Derde dag in Mekkah

10 oktober 2013 - Mecca, Saoedi-Arabië

Ik zou dus 's nachts teruggaan naar Masjid al Haram voor het ochtendgebed. Toen ik 's nachts opstond zag ik dat ik weer terug naar me bed kon gaan.Het bleek dat het maandelijks ongemak van mij als vrouw begonnen was. Anderhalve week te vroeg. Ik had me nog voorbereid door pillen mee te nemen die ik drie dagen voor het verwachte ongemak moest innemen, maar ja dat ging nu niet meer. Kennelijk had Allah SWT andere plannen met mij. Miscchien moet ik eerst goed uitrusten voordat het hadj gedeelte gaat beginnen. Een chill dagje van gemaakt dus. Nog even naar het kleine marktgedeelte bij Masjid al Haram geweest. Daar wat gebedskleedjes en hennatubes voor mijn dochters gehaald en halal Kentucky Fried Chicken (ze hadden het beter Kentucky Dry Chicken kunnen noemen) gegeten. Dit alles met mijn niqaabje voor mijn gezicht. En ik kan je vertellen dat het erg goed voelde. Ik had geen last van de uitlaatgassen stank of proestende mensen en ik vond het heerlijk om me een beetje achter de sluier te kunnen verstoppen. Het had wel iets die anonimiteit. Er dragen hier immers zoveel dames een gezichtssluier. In Nederland zou het alleen niet hetzelfde effect hebben. Daar zou je alleen maar extra aandacht trekken. Het was alleen wel wat lastig met eten. En nu...nu zit ik helemaal alleen op de hotelkamer. Lekker rustig aan kunnen douchen en de toilet....wat is het fijn om dat voor jezelf te hebben hihihi...Ik wilde nog Skypen met mijn dochters maar helaas...dat lukte niet. Morgen inshAllah (Als Allah het wil). Ik twijfel nu nog  of ik alleen naar het restaurant zal gaan om nog even wat te gaan eten. Het is hier wel een gedoe met de lift hoor. Het duurt soms wel een half uur lang voordat je de lift in kan stappen. Met de trap naar beneden is ook niet zo een probleem, maar de trap op naar de achtste etage is een andere verhaal. En het restaurant zit bijna  beneden. Ik heb het er toch op gewaagd. Weer een overwinning op mezelf. Het eten was een beetje van hetzelfde steeds, maar goed er was eten alhamdoelillah. Het alleen aan een tafeltje zitten was ook niet zo erg. Zo hoefde ik tenminste geen moeite te doen om iets van een gesprek te kunnen volgen.

1. Fam.Rossen:
    10 oktober 2013
    Lieve Sharon, Wat een ervaringen...... Ik heb bewondering en respect hoe je omgaat met de situaties die je tegenkomt! Stuur je een beetje zon onze kant op? ;) Succes en nu eerst maar even relaxen! Het komt je toe! Groetjes aan Ed en een knuffel voor jou! Ik denk aan je!
  2. Dochter2:
    10 oktober 2013
    Mamie miss you zo chill dag heeft u dan gehad relaxt zeg:)xD
  3. Amani(dochter1):
    10 oktober 2013
    Hoi.mamie. Miss you . Gaat het goed? Met mij wel het is soms wel even moeilijk maar Insha ALLAH is u hadj goed!maar wens me sterkte
  4. Zus:
    10 oktober 2013
    Hey zussie, gelukkig dat je het naar je zin hebt, vandaag even quality tijd gehad met dochter 2 (haha) had zin om samen met mij even wat eten te halen, resultaat: kokosstukjes, doos aardbeien, sultana kokos en sultana bosvruchten, tomaatjes en mona toetjes....na 1 pakje sultana was de trek gestild :-) Het gemis is er wel maar aftellen is al begonnen. Hoop dat je ondanks je eigen gemis toch kan koesteren. Mooie foto's en fijn om zo toch te lezen hoe het jullie vergaat. Dikke kus van zus.
  5. Broer:
    10 oktober 2013
    Lief zusje en zwagerman. Ik lees/ leef mee. En ja je kind missen is idd moeilijker dan sommige denken. Groetjes lfs. Je broer/zwager